thisoneisfortheoutcast

Alla inlägg under juli 2012

Av Alexander Eriksson - 28 juli 2012 20:39

Bara 3 veckor kvar nu till Rockstad Falun, det blir tredje året i rad och min andra festival i år!

Längtar efter att äntligen få se Iced Earth, Epica och Hysterica kommer bli awesome! :D


Förövrigt så ska jag väl berätta lite om Sweden rock och hur det var där.

Vi åkte dit på tisdagen med festivalbussen, hade ren tur att vi fick plats då bussen var överfull av en massa packade norrlänningar. Dock var dom trevliga och så men lite drygt att åka buss 11 timmar med en massa skrik och ölstank samt hjärndöda disskussioner om hur många kor den ene hade på sin gård i Haparanda.

Var framme runt 17 vid Norje,  Vi knallade bort mot Biljettombytet och sen mot campingen.

Slog upp tältet runt 19 och sen knäptte vi några öl med några från bussen och så käkade jag the mother of all hamburgare jag ätit en dubbel 300 gr hamburgare. var fortfarande hungrig efteråt. -.-


På onsdagen så såg vi Sabaton framföra Nationalsången, som vanligt är Jocke kung på att få upp folk till att sjunga med. Senare på kvällen såg Vi Edguy, damn vad det bandet väcker minnen haha.


Torsdagen börjades med att Se Exciter, vart dock ganska besviken. Dom levde inte upp till mina förväntningar så jag stack till baren instead, vid 15 tiden stack vi bort mot Rock stage för att se Exodus, så underbara live, ett av dom första trashmetalbanden jag började lyssna på som 10 åring haha.

Såg sedan Night ranger, inget vidare dock så jag gick och käkade istället, sen vid 18 kom ett av kvällen Höjdpunkter Steel Panther! Ett av dom mer komiska band jag sett, dock var det lite vidrigt då dom drog upp minderåriga på scenen och sa åt dom att flasha Boobsen. antar att jag var den enda snubben som inte dregglade.

Graveyard spelade strax efter det, men orkade inte se klart dom då vi blev ihopträngda bredvid ett gäng som Rökte Hash.

Sebastian Bach, Förre Skid Row sångaren skulle spela vid 21 tiden så vi slog oss fram så vi fick stå allra längst fram.

Är inget större fan av Bach då jag tycker han är snobbig och lite för diva av sig, men nog fasen kunde han sjunga. 18 and life sjöng han som om han vore ung!

Sista bandet för kvällen vart Dark funeral dock var dom urusla, man hörde inte vad han sjöng ens, ja jag vet det är black metal men lite bättre ljud kunde dom haft, det enda man hörde var trummorna typ. Men en kul grej hände då en snubbe dök upp bakom scenen och dansade när dom spelade, dock så fick han en tackling som inte duga av Security vakterna haha.


Fredag!

Banden vi såg var Amorphis, Blue Öyster cult samt Axel Rudi pell dom var mediokra.

Banden som var bäst för kvällen var givetvis Gotthard, The darkness och Motörhead.

Gotthards nya sångare var rätt man att ta över rodret efter steves tragiska bortgång. Han visade respekt för steve genom att tala varmt om honom mellan låtarna och även sjunga en låt tillägnad honom. Dock är han inte lika bra som steve men han är helt klart godkänd!

The Darkness, Frontmannen Justin Hawkins är nog den mest egocentriska sångare jag någonsin stött på haha, men fan dom har humor och en jäkla massa kick ass låtar. Hatade dom för några år sen men började gilla dom mer och mer sen senaste plattan!

Motörhead, Ja vad kan säga? Det är ju Freaking Lemmy! har han någonsin vart dålig? Nope! Jag headbangade så jävla hårt att skallen nästan trilla av till BOmber och skrek rösten hes till Ace of Spades och Killed by Death!

Såg även Twisted sister, vart dock en besvikelse då Dee inte riktigt orkade sjunga alla låtar utan lät publiken sjunga nästan allt.


lördag!

Dagens första band var Girlschool men dom pratade mer än dom sjöng så blev bara trött av dom, så vi knallade mot stranden och skulle bada i värmen men det såg förjävligt ut med alla glasflaskor i vattnet och skräp samt ett gäng gubbar som tyckte det var kul att visa kolmasken framför barnfamiljer.

Senare på kvällen såg vi Slaughter men även dom var rätt tråkiga så vi gick mot Festival stage där ett av dom banden som jag sett mest framemot skulle spela. LYNYRD SKYNYRD!

Deras musik ger mig en sån skön känsla, varje gång jag hör Simple man blir man nästan tårögd så jävla vacker låt. Sweet home alabama går givetvis hem hos alla det är en solklar klassiker, synd bara att dom är så Underskattade.

Hela festivalens Höjdpunkt var givetvis MÖTLEY CRUE! Dom öppnade med Wild side, men störde mig brutalt på att Vince inte är i samma form som tidigare han sjöng till och med fel i vissa låtar. "i Carry my cruzifix under my Deathlist" går en text ur Wild side men han sjöng "i carry my Crusifix under my DeathWish" vilket gör låtens budskap rätt wierd. Dock var det coolt när Tommy lee hade med sin lilla Rollercoaster där hans trumset åkte runt i sin bana.

Var iaf skönt att äntligen få Se Mötley även om dom inte var riktigt vad jag förväntade mig.

Innan vi drog hann vi även se lite Cannibal Corpse hann höra Hammer Smashed Face sen så slutade dom.


Allt som allt så var Sweden rock en härlig festival trots ostabilt väder, men det kompenserades utav härliga människor mycket skratt och härlig musik samt öl!

Nu ska jag se klart Headbanger Journey

see ya!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards